NAK JADI KONTRAKTOR YANG BERJAYA

[INFO] Kepada Kontaktor Yang Baru Menceburi Dalam Bidang Ini


Kontraktor terbahagi kepada 2 bahagian


Kontraktor Pembinaan / Mekanikal / Elektrikal / Paip (KONTRAKTOR PEMBINAAN)

Kontraktor pembekalan


KONTRAKTOR PEMBINAAN / MEKANIKAL / ELEKTRIKAL / PAIP

=========================================

– Kontraktor Pembinaan anda hanya perlu mendaftarkan syarikat dan CIDB,

– Kontraktor Mekanikal anda hanya perlu mendaftarkan syarikat dan CIDB,

– Kontraktor Elektrikal anda hanya perlu mendaftarkan syarikat, CIDB dan ST,

– Kontraktor Paip anda hanya perlu mendaftarkan syarikat , CIDB dan SPAN,


Sekiranya anda ingin memohon kerja-kerja dengan Kerajaan, anda perlu memohon SCORE/SPKK yang di uruskan oleh CIDB dan TARAF BUMI yang di uruskan oleh PKK.


Sekiranya ingin menjadi kontraktor yang buat kerja dengan pihak SWASTA cukup sekadar anda ada CIDB/ST/dan SPAN


KONTRAKTOR PEMBEKALAN

====================

Kontraktor Pembekalan ini adalah kontraktor yang membekal barangan seperti perabot, peralatan sekolah, hospital dan banyak lagi. Ia juga meliputi kontraktor perkhidmatan seperti Potong Rumput, bersih bangunan, angkat sampah dan banyak lagi.


Kontraktor Pembekalan cukup sekadar mempunyai syarikat dan lesen kewangan dan sijil taraf bumiputra yang di keluarkan oleh Kementerian Kewangan Malaysia (MOF).


Maklumat di atas ini boleh membantu anda untuk membuat pilihan menjadi kontraktor yang mana satu atau kedua-duanya.


DAH JADI KONTRAKTOR

=================

Pada semua kontraktor ingin juga saya kongsi bersama dengan anda bagaimana ingin menjadi kontraktor yang berdaya maju dan boleh bersaing dengan kontraktor yang dah besar serta berpengalaman.


Saya berpengalaman dalam bidangan pengurusan permohonan sijil dan daftar syarikat selama 15 tahun, saya dah berjumpa beribu kontraktor dan pernah interview mereka bagaimana mereka boleh berjaya serta memiliki projek yang banyak. Macam2 saya dapat dari mereka sehingga ada yang dah tak cari JOB, job datang sendiri bergolek-golek, ada yang JOB tak putus2, kalau lihat statement bank mereka setiap bulan ada je payment yang masuk. Tetapi mereka semua ini sangat baik dan tak sombong. Rahsianya cukup mudah “ Jaga Solat Buat Solat sunat Duha dan Tahjud”insyallah rezeki akan dan tak di duga.


Saya juga pernah mengambil pengalaman dari mereka dan cuba praktikkan sendiri

Memang terbukti dan berjaya mendapat banyak tender, di sebabkan minat saya tak lama dalam kontraktor maka saya fokus pada bisnes asal saya dalam bidang management.


Cuba kita lihat bangsa Cina, mereka mempunyai pesaingan dari bangsa mereka sendiri tetapi kenapa mereka boleh tanpa mengharap tender dari kerajaan. Apa yang hebatnya mereka ini. Saya juga mempunyai client dari bangsa cina yang ramai dan mereka juga tidak pernah kedekut ilmu dangan saya, sebab mereka juga banyak memberi tunjuk ajar bagaimana org cina boleh berjaya. Sebenarnya kita boleh lakukan macamana mereka lakukan. Saya dalam management saya banyak tahu semua sejenis perniagaan dalam malaysia.


Untuk menjadi usahawan kontraktor kita tidak boleh bergantung pada projek kerajaan, kita mestilah menjadi usahawan kontraktor, yang mampu memberi perkhidmatan pada kerjaan dan swasta. Ada banyak cara dan kreteria yang boleh saya jelaskan.


Sebagai seorang usahawan kontraktor anda perlu tahu

PEMASARAN

PENGURUSAN AKAUN

MEREBUT PELUANG

MEMPUNYAI ILMU DALAM BIDANG YANG DICEBURI

Bagaimana caranya untuk lakukan semua ni, mudah sahaja bak kata Dr. Azizan Osman anda perlu ada Mentor untuk berjaya. Panjangan sangat saya taip


Ada masa saya akan kongsi bersama lagi


Hubungi saya untuk mendapatkan khidmat konsultan

whatsapp – 016-6853335 / 016-2256134 / 0162106187

http://www.lesenkontraktor.com/nak-jadi-kontraktor



NAK JADI KONTRAKTOR YANG BERJAYA

Comments

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. saya berminat nak jadi kontraktor sebab dah x larat nak makan gaji. boleh bgtau saya macam mana caranya? boleh email sy di edcrop227@gmail.com

    ReplyDelete
  3. saya berminat buka company drafter,so mcm mana nak mula kan....
    email saya: emirwataru08@gmail.com

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. saya berminat nak jadi kontraktor sebab dah x larat nak makan gaji. boleh bgtau saya macam mana caranya? boleh email sy di azreana4eva@gmail.com

    ReplyDelete
  6. saya berminat nak jadi kontraktor sebab dah x larat nak makan gaji. boleh bgtau saya macam mana caranya? boleh email sy di adets786@gmail.com

    ReplyDelete
  7. Saya berminat nak jadi kontraktor pembekalan. Boleh bgtau sya caranya? Seri_indah86@yahoo.com

    ReplyDelete
  8. Kepada Yth,Perusahaan Pemerintah BUMN & Swasta
    PT, LTD, TBK
    Up : Pimpinan / Finance Manager
    Perihal : Penawaran Penerbitan Bank Garansi & Asuransi Tanpa Agunan / Collateral

    Dengan Hormat,
    Perkenalkan kami dari PT. MEKARJATI JAYA LESTARI (Consultan Bank Garansi & Insurance) dimana perusahaan kami telah di tunjuk untuk memasarkan Bank Garansi & Surety Bond bahkan perusahaan kami telah di Back Up oleh Perusahaan Asuransi Kerugian Swasta Nasional Maupun BUMN. Bank Garansi & Surety Bond yang kami terbitkan diterima di instansi pemerintah, maupun Swasta, (BUMN, BUMD, KPS, PERTAMINA, ICO, CNOOC, MABES TNI, MABES POLRI, TOTAL E & P INDONESIA) Di sini kami memberikan procedure yang relative mudah yaitu Tanpa Agunan (Non Collateral) serta polis jaminan kami :

    Jenis Jaminan:
    1.Jaminan Penawaran / Bid ( Tender) Bond.
    2.Jaminan Pelaksanaan / Performance Bond.
    3.Jaminan Uang Muka/Advance.
    4.Jaminan Pemeliharaan / Maintenance Bond.
    5.Jaminan Pembayaran / Paymen Bond
    6.SP2D Jaminan Pembayaran Akhir Tahun

    Salam
    muktyali
    Hp : 081289411452
    Telpon : 021-2983-3066
    Fax : 021-2983-3067

    Email :muktyali19@gmail.com

    ReplyDelete
  9. saya berminat nak jadi contractor

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Cara Daftar Perniagaan SSM Secara Online Terbaru Untuk Tahun 2022

DAFTAR LESEN KEWANGAN UNTUK BIDANG IT@KOMPUTER